Monday, June 29, 2009

BU NE PERHİZ


Hoş geldiniz Kubilay Bey. Buyurun oturun.

Hoş bulduk doktor bey. Ziyaret sebebimi herhalde biliyorsunuz. Aşırı kilolarım yüzünden günlük hayatımı sürdüremez hale geldim ve profesyonel yardıma ihtiyacım olduğuna karar verdim.

Öncelikle bana genel beslenme alışkanlıklarınızdan bahseder misiniz?

Nası nası?

Neler yiyorsunuz bir günde mesela ortalama?

Valla doktor bey. Bir sene evvel bir yerde günde 5-6 öğün yemenin faydalı olacağını okumuştum. Bu haber benim için bi dönüm noktası oldu. Ondan evvel de toplu bi tiptim ama işiyoken sikimi falan görebiliodum. Bu günde 5-6 öğün olayı tamamen bitirdi beni.

Günde 5-6 öğün yemek faydalı olabilir ama, az az yerseniz Kubilay Bey.

Evet, evet öleymiş. Onu atladım ben. Şimdi size neler yediğimi anlatiim biraz. Sabahları uyanınca bir tam ekmeğin arasına peynir ve bal sürüyorum.

Burada sizi durdurmak zorundayım. Öncelikle ekmeği kesmeniz gerekiyor

Hepsini yiceim bir ekmeği neden kesiyim doktor. Yarıyorum ekmeği yamacından, veriyorum peyniri balı yiyorum işte.

Yok öyle değil, yemeyeceksiniz yani ekmek.

Yok artık, doktor. Ekmeksiz bi şey yiyemem ben. Makarnaya bile ekmek banan bir yapım var.

Size yok artık o zaman Kubilay bey. Eğer kilo vermek istiyorsanız, ekmeği unutucaksnız. Çok temel bir kural vardır kilo kaybetmek için. Üç beyazdan uzak durmak. Nedir bu üç beyaz?

Şeker, tuz, kokain. Kokainle zaten işim olmaz. Diğer ikisini de azaltabilirim diye düşünüyorum.

…….
Spor yapıyor musunuz peki?

Wii aldım eve, tenis oynuyorum. Çok da faydasını gördüm açıkçası. Kollarımda bi incelme söz konusu. Haa, bi de ikinci katta oturuyorum ve asansör bi süredir çalışmıyo. Ben de yürüyerek inip çıkıyorum merdivenleri. Rocky Balboa tarzı bir antrenman sistemi izlediğimi söyleyebiliriz yani.

Bundan sonra her gün en az yarım saat yürüyüş yapacaksınız.

O kolay, yürürüz. Ben zaten hergün yarım saat yürüyorumdur totalde.

Şimdi onu bi seferde yapmaya çalışalım o zaman. Hiç durmadan yarım saat yürüyelim yani. Bunun dışında, biraz sebze ağırlıklı beslenmeye başlamanızda fayda var. Enginar, brokoli, patlıcan, havuç,…

Ben de seni burada durdurmak zorundayım doktor. Lütfen saçmalama. O dediklerini yemem ben. Birincisi böyle turuncu yeşil gibi renkli cart renkli yiyeceklerden hoşlanmıyorum.

Ama çok önemli bunu yapmanız.

Ekmek arasına koysam bunları?

Koy, Allah belanı versin. Ekmeğin arasına koy. Al bunu da koy ekmeğin arasına hatta.

No comments:

Post a Comment